TAKT Recruitment impreuna cu UNTRR – Webinar Solutii pentru recrutarea soferilor profesionisti extracomunitari
TAKT Recruitment impreuna cu Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania – UNTRR au organizat in data de 17 martie 2022 webinarul Solutii pentru recrutarea soferilor profesionisti extracomunitari.
Principalele subiecte abordate in cadrul evenimentului au fost criza soferilor profesionisti din Romania, principalele provocari pentru transportatorii rutieri, cadrul legal si procesul de aducere a soferilor extracomunitari. Participantii au avut posibilitatea sa adreseze intrebari speakerilor in legatura cu procedurile specifice de recrutare ale soferilor profesionisti din afara Uniunii Europene.
Evenimentul a avut ca speakeri din partea TAKT Recruitment pe Dl. Raaj Singh (CEO, TAKT Grup), Dl. Cosmin Serban (Managing Director) si Dna. Rozana Cozma (Director Legal). Din partea UNTRR au fost prezenti Dna. Roxana Ilie (Project Manager, PR and International Affaires) si Dna. Lorena Sandu (Departamentul Juridic).
„Deficitul de forta de munca la nivel national nu mai este din pacate o noutate in acest moment si sectorul transporturilor este afectat in egala masura. Exista o criza a soferilor profesionisti in Romania si la nivel de comunitate si in contextul actual una din solutiile existente o reprezinta aducerea acestora din tari din Asia. Am avut discutii in acest sens cu Dl. Radu Dinescu si am agreat impreuna o procedura prin care putem face acest lucru, putem aduce soferi straini in Romania cu drept legal de munca, cu toate formalitatile indeplinite inclusiv CPC-ul” a explicat Dl. Cosmin Serban, TAKT Recruitment.
UNTRR a prezentat contextul actual al pietei fortei de munca din domeniul transportatorilor din Romania, amintind deficitul considerabil de aproximativ 45.000 de soferi profesionisti la nivel national. Conform UNTRR in jur de 36.000 firme activeaza in sectorul de transporturi utilizand 200.000 camioane, din care 165.000 peste 3.5 tone. Ultima actualizare statistica prezinta un numar de 260.000 de soferi angajati in prezent de companii romanesti, cu o varsta medie de 42 de ani.
„In Romania, la Autoritatea Rutiera Romana sunt inregistrati peste 350/000 de soferi profesionisti din care aproximativ 100.000 lucreaza in afara tarii, in statele UE. Sunt mai multe firme de transport in Romania care si-au limitat cresterile tocmai din cauza lipsei de soferi. Am insistat sa aducem soferi din alte tari, dar bariera de limba nu face foarte atractiva recrutarea de soferi din Ucraina, dupa modelul din Polonia. Atunci ne-am uitat la soferii din Filipine, Nepal, India dar mai avem nevoie de o adaptare a legislatiei din tara. Pentru a lucra in UE, un sofer profesionist trebuie sa detina un certificat de competenta profesionala, examenul se da in tara unde urmeaza sa lucreze. Autoritatile de la noi au reusit sa obtina permisiunea ca soferii asiatici sa dea examenul in limba engleza, insa doar cei care au permis de conducere inainte de 2009. A doua problema a firmelor de transport de la noi este faptul ca inca nu suntem in spatiul Schengen”, a explicat Dl. Radu Dinescu, secretar general UNTRR, citat de Economedia in Octombrie 2021.
Reprezentantii TAKT Recruitment au prezentat procedura prin care se pot aduce in tara soferi profesionisti atat pentru transport marfa cat si pentru persoane. S-a discutat procesul de recrutare din tarile de origine, strategia de identificare, interviurile si pregatirea candidatilor astfel incat sa poata trece cu succes examenul CPC din Romania. Toti candidatii propusi de TAKT Recruitment sunt vorbitori de limba engleza si cu carnet de sofer profesionist dobandit inca din 2008-2009. TAKT Recruitment ofera suport tehnic si juridic pe intreg parcusul procedurii de recrutare (avize de munca, vize, preschimbare permis, examen CPC, etc.).
Principalele subiecte abordate in cadrul evenimentului au fost criza soferilor profesionisti din Romania, principalele provocari pentru transportatorii rutieri, cadrul legal si procesul de aducere a soferilor extracomunitari. Participantii au avut posibilitatea sa adreseze intrebari speakerilor in legatura cu procedurile specifice de recrutare ale soferilor profesionisti din afara Uniunii Europene.
Evenimentul a avut ca speakeri din partea TAKT Recruitment pe Dl. Raaj Singh (CEO, TAKT Grup), Dl. Cosmin Serban (Managing Director) si Dna. Rozana Cozma (Director Legal). Din partea UNTRR au fost prezenti Dna. Roxana Ilie (Project Manager, PR and International Affaires) si Dna. Lorena Sandu (Departamentul Juridic).
„Deficitul de forta de munca la nivel national nu mai este din pacate o noutate in acest moment si sectorul transporturilor este afectat in egala masura. Exista o criza a soferilor profesionisti in Romania si la nivel de comunitate si in contextul actual una din solutiile existente o reprezinta aducerea acestora din tari din Asia. Am avut discutii in acest sens cu Dl. Radu Dinescu si am agreat impreuna o procedura prin care putem face acest lucru, putem aduce soferi straini in Romania cu drept legal de munca, cu toate formalitatile indeplinite inclusiv CPC-ul” a explicat Dl. Cosmin Serban, TAKT Recruitment.
UNTRR a prezentat contextul actual al pietei fortei de munca din domeniul transportatorilor din Romania, amintind deficitul considerabil de aproximativ 45.000 de soferi profesionisti la nivel national. Conform UNTRR in jur de 36.000 firme activeaza in sectorul de transporturi utilizand 200.000 camioane, din care 165.000 peste 3.5 tone. Ultima actualizare statistica prezinta un numar de 260.000 de soferi angajati in prezent de companii romanesti, cu o varsta medie de 42 de ani.
„In Romania, la Autoritatea Rutiera Romana sunt inregistrati peste 350/000 de soferi profesionisti din care aproximativ 100.000 lucreaza in afara tarii, in statele UE. Sunt mai multe firme de transport in Romania care si-au limitat cresterile tocmai din cauza lipsei de soferi. Am insistat sa aducem soferi din alte tari, dar bariera de limba nu face foarte atractiva recrutarea de soferi din Ucraina, dupa modelul din Polonia. Atunci ne-am uitat la soferii din Filipine, Nepal, India dar mai avem nevoie de o adaptare a legislatiei din tara. Pentru a lucra in UE, un sofer profesionist trebuie sa detina un certificat de competenta profesionala, examenul se da in tara unde urmeaza sa lucreze. Autoritatile de la noi au reusit sa obtina permisiunea ca soferii asiatici sa dea examenul in limba engleza, insa doar cei care au permis de conducere inainte de 2009. A doua problema a firmelor de transport de la noi este faptul ca inca nu suntem in spatiul Schengen”, a explicat Dl. Radu Dinescu, secretar general UNTRR, citat de Economedia in Octombrie 2021.
Reprezentantii TAKT Recruitment au prezentat procedura prin care se pot aduce in tara soferi profesionisti atat pentru transport marfa cat si pentru persoane. S-a discutat procesul de recrutare din tarile de origine, strategia de identificare, interviurile si pregatirea candidatilor astfel incat sa poata trece cu succes examenul CPC din Romania. Toti candidatii propusi de TAKT Recruitment sunt vorbitori de limba engleza si cu carnet de sofer profesionist dobandit inca din 2008-2009. TAKT Recruitment ofera suport tehnic si juridic pe intreg parcusul procedurii de recrutare (avize de munca, vize, preschimbare permis, examen CPC, etc.).
rincipalele subiecte abordate în cadrul evenimentului au fost criza șoferilor profesioniști din România, principalele provocări pentru transportatorii rutieri, cadrul legal si procesul de aducere a șoferilor extracomunitari. Participanții au avut posibilitatea să adreseze întrebări speakerilor în legătura cu procedurile specifice de recrutare ale șoferilor profesioniști din afara Uniunii Europene.
Evenimentul a avut ca speakeri din partea TAKT Recruitment pe Dl. Raaj Singh (CEO, TAKT Grup), Dl. Cosmin Șerban (Managing Director) și Dna. Rozana Cozma (Director Legal). Din partea UNTRR au fost prezenți Dna. Roxana Ilie (Project Manager, PR and International Affaires) și Dna. Lorena Sandu (Departamentul Juridic).
„Deficitul de forță de muncă la nivel național nu mai este din păcate o noutate în acest moment și sectorul transporturilor este afectat în egală măsură. Există o criză a șoferilor profesioniști în România și la nivel de comunitate și în contextul actual una din soluțiile existente o reprezintă aducerea acestora din țări din Asia. Am avut discuții în acest sens cu Dl. Radu Dinescu și am agreat împreună o procedură prin care putem face acest lucru, putem aduce șoferi străini în România cu drept legal de muncă, cu toate formalitățile îndeplinite inclusiv CPC-ul” a explicat Dl. Cosmin Șerban, TAKT Recruitment.
UNTRR a prezentat contextul actual al pieței forței de muncă din domeniul transportatorilor din Romănia, amintind deficitul considerabil de aproximativ 45.000 de șoferi profesioniști la nivel național. Conform UNTRR în jur de 36.000 firme activează in sectorul de transporturi utilizând 200.000 camioane, din care 165.000 peste 3.5 tone. Ultima actualizare statistică prezintă un număr de 260.000 de șoferi angajați în prezent de companii românești, cu o vârstă medie de 42 de ani.
„În România, la Autoritatea Rutieră Română sunt înregistraţi peste 350/000 de şoferi profesionişti din care aproximativ 100.000 lucrează în afara ţării, în statele UE. Sunt mai multe firme de transport în România care şi-au limitat creşterile tocmai din cauza lipsei de şoferi. Am insistat să aducem şoferi din alte ţări, dar bariera de limbă nu face foarte atractivă recrutarea de şoferi din Ucraina, după modelul din Polonia. Atunci ne-am uitat la şoferii din Filipine, Nepal, India dar mai avem nevoie de o adaptare a legislaţiei din ţară. Pentru a lucra în UE, un şofer profesionist trebuie să deţină un certificat de competenţă profesională, examenul se dă în ţara unde urmează să lucreze. Autorităţile de la noi au reuşit să obţină permisiunea ca şoferii asiatici să dea examenul în limba engleză, însă doar cei care au permis de conducere înainte de 2009. A doua problemă a firmelor de transport de la noi este faptul că încă nu suntem în spaţiul Schengen”, a explicat Dl. Radu Dinescu, secretar general UNTRR, citat de Economedia în Octombrie 2021.
Reprezentanții TAKT Recruitment au prezentat procedura prin care se pot aduce în țară șoferi profesioniști atât pentru transport marfă cât și pentru persoane. S-a discutat procesul de recrutare din țările de origine, strategia de identificare, interviurile și pregătirea candidaților astfel încât să poată trece cu succes examenul CPC din România. Toți candidații propusi de TAKT Recruitment sunt vorbitori de limbă engleza și cu carnet de șofer profesionist dobândit încă din 2008-2009. TAKT Recruitment oferă suport tehnic și juridic pe întreg parcusul procedurii de recrutare (avize de muncă, vize, preschimbare permis, examen CPC, etc.).