Digitalizarea industriei farmaceutice
Am lucrat cu un client companie multinationala din domeniul farmaceutic din Canada, care avea ca obiectiv digitizarea, standardizarea si automatizarea proceselor manuale.
Cerinta clientului era aceea de a digitiza intreaga companie pentru a contribui la modernizarea si sprijinirea operatiunilor firmei. Acest obiectiv implica standardizarea proceselor complexe de afaceri prezente in diferite departamente, locatii si tari. Era, de asemenea, necesar ca documentele asociate relevante sa fie stocate la nivel central si recuperate si trebuiau pastrate piste de audit si date istorice.
Am efectuat un audit al companiei pentru a intelege scenariul actual si a stabili ceea ce urma sa fi necesar pentru imbunatatirea eficientei si fiabilitatii. Echipa noastra a identificat urmatoarele provocari:
- Fiecare departament inregistra lucrarile pe documente de hartie ceea ce incetinea procesul de aprobare;
- Utilizarea mai usoara si luarea in considerare a legilor nationale ale tarii respective in timpul standardizarii procesele in intreaga lume;
- Informatiile colectate pentru a fi utilizate de intreaga organizatie nu erau organizate la nivel central;
- Rezultate incorecte si intarziate datorită proceselor manuale.
Solutii
Echipa noastra a reusit sa rezolve problemele descoperite in urma auditului prin implementarea urmatoarelor solutii:
- Un studiu detaliat al proceselor existente si o definitie clara a fluxurilor de lucru, luand in considerare toate aspectele aprobate de toate tarile respective;
- Conceperea procesului astfel incat sa poata incorpora rapid orice modificare a operatiunilor si sa permita monitorizarea si mentinerea proceselor pentru o eficienta optima;
- Utilizarea cadrului standard de management al afacerii si implementarea acestuia folosind un software specializat, precum IBM Business Process Manager si ServiceNow;
- Implementarea pentru gestionarea acordurilor pentru nivelul de servicii (SLA – Service level agreement) si a raportarilor la nivelul ierarhic superior intr-un mod mai eficient si prompt;
- Integrarea cu sisteme existente de software pentru a utiliza datele centralizate disponibile;
- Dezvoltarea BPM potrivit dezvoltarii ciclului de viata al software-ului prin modelul AGILE;
- Comunicare eficienta prin punerea in aplicare a unor sisteme de comunicare automate pentru a raporta starea proceselor in diferite etape, ajutand astfel utilizatorii si managementul sa urmareasca starea si performanta sistemelor.
Ca urmare a implementarii noilor noastre sisteme, clientul a obtinut o imbunatatire a eficientei si fiabilitatii prin standardizarea intregului sau proces intern in diferitele tari in care are birouri. Utilizarea unui astfel de cadru standard pentru fluxul de lucru si o implementare corecta a acestuia, a imbunatatit eficienta si fiabilitatea sistemului, crescand in acelasi timp nivelul de satisfactie al clientilor.