Infrastructura la distanta in perioada COVID-19
O firma de consultanta de inginerie structurala cu peste 100 de angajati, cu sediul in principal in Pune si Mumbai, cu proiecte din India si in Muscat, a avut nevoie de infrastructura pentru capacitatea de lucru la distanta in timpul carantinei COVID-19 din India.
Clientul ne-a cerut o solutie pentru a permite angajatilor sa lucreze de la distanta, asigurand totodata securitatea informatiilor. De asemenea, a fost nevoie de asigurarea unei instruiri pentru ca angajatii sa invete cum sa utilizeze sistemul de lucru la distanta si sa aiba licentele relevante pentru munca lor, instalate pe sistemele lor.
Am efectuat un audit al companiei pentru a intelege scenariul actual si a stabili ceea ce urma sa fie necesar si am identificat urmatoarele provocari:
- Accesul de la distanta la serverul de fisiere si datele critice de afaceri disponibile in centrul de date aflat la birou;
- Utilizarea licentei de retea a software-ului de proiectare prin conexiunea prin VPN;
- Performanta lenta in timpul lucrului cu VPN;
- Constientizarea utilizatorilor si disponibilitatea in ceea ce priveste perspectiva lucrului de la acasa;
- Perspectiva asigurarii securitatii datelor si a informatiilor de serviciu;
- Asigurarea unor controale mai bune in ceea ce priveste securitatea pentru a evita orice incident;
- Incidente de securitate in timp ce se lucreaza de acasa.
Solutii
Echipa noastra a venit cu urmatoarele solutii la provocarile identificate in urma auditului:
- Definirea si implementarea politicii privind VPN: Proiectarea unei politici de acces la VPN pentru a se asigura disponibilitatea si implementarea tuturor resurselor pentru utilizatorii desemnati;
- Definitia si implementarea profilului pentru perioadele in care angajatul nu se afla la birou: Crearea unui profil pentru perioadele in care angajatul nu se afla la birou ce include un filtrul web, un filtru de aplicatii si un control al dispozitivului pentru a asigura un mediu securizat si controlat atunci cand dispozitivele si informatiile organizatiilor sunt accesate din afara biroului, si implementarea acelorasi controale pentru toate dispozitivele utilizatorilor finali in timp record;
- Licente optimizate pentru software-ul de proiectare: Asigurarea asocierii corespunzatoare a licentelor disponibile cu utilizatorii desemnati si finalizarea implementarii tehnice a acestora, ceea ce a dus la utilizarea optimizata a licentelor disponibile si a productivitatii;
- Monitorizarea si raportarea aspectelor legate de securitate: Implementarea monitorizarii si raportarii suplimentare a aspectelor legate de securitate, avand in vedere cresterea nivelului de amenintari pe durata pandemiei Covid-19;
- Regandirea programelor pentru crearea copiilor de backup: Regandirea programelor pentru crearea copiilor de backup si a politicilor de pastrare a datelor avand in vedere un nivel crescut de amenintare pentru a asigura disponibilitatea datelor din backup in cazul in care este nevoie de restaurarea lor;
- Constientizarea utilizatorilor / pregatirea pentru lucrul la distanta: Crearea de documente si e-mailuri care sa ofere indrumari operationale si de securitate pentru a ajuta utilizatorii sa faca fata tendintelor in schimbare, aferente lucrului la distanta;
- Asistenta la distanta pentru utilizatorul final si server: Furnizarea asistentei la distanta pentru utilizatorii finali si pentru servere, cu niveluri de service convenite in ceea ce priveste timpul de raspuns, solutia si timpul de activitate al infrastructurii.
Ca urmare a noii infrastructuri pe care am implementat-o, i-am asigurat clientului posibilitatea de a mentine niveluri ridicate de productivitate in timpul carantinei din India. Am creat un mediu sigur, care a reusit sa ofere securitatea si controalele adecvate informatiilor necesare pentru lucrul la distanta, ceea ce a ajutat la evitarea oricaror incidente de securitate pentru client.